Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Zielona Szkoła – przygoda woła...

DSCN0483  Wyjazd uczniów klasy 3a i 3b na zieloną szkołę do Kotliny Kłodzkiej był niezwykłą przygodą, pełną nauki, odkryć i wspaniałych wspomnień. Kotlina Kłodzka, położona w malowniczych Sudetach, ukazywała nie tylko przepiękne krajobrazy, ale także bogactwo przyrodnicze i historyczne, które stanowią idealne środowisko dla edukacji poza murami szkoły.

Podczas wyjazdu dzieci miały okazję zapoznać się z różnorodnością flory i fauny Kotliny Kłodzkiej.  Niezapomnianym doświadczeniem była wycieczka na Szczeliniec Wielki, najwyższy szczyt Gór Stołowych. Spacerując po leśnych szlakach, dzieci uczyły się o ekosystemach leśnych, identyfikacji roślin i zwierząt.  Ponadto, wyjazd  stanowił doskonałą okazję do nauki o ochronie środowiska i ekologii, zwracając uwagę na zachowanie i szacunek dla natury.

Nie tylko obcowanie z przyrodą było celem zielonej szkoły. Organizowaliśmy również różnorodne aktywności integracyjne, takie jak ognisko, wspólne gry i konkursy przyrodnicze, które umożliwiły dzieciom lepsze poznanie się nawzajem, rozwijanie umiejętności współpracy oraz budowanie więzi grupowych.

Kotlina Kłodzka to miejsce, które obfituje również w zabytki i atrakcje kulturowe. Wizyta w malowniczych miasteczkach  pozwoliła dzieciom na poznanie historii regionu oraz tradycji lokalnej społeczności.

Zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej było niezapomnianą podróżą w głąb historii i architektury. Przewodnik powitał nas na bramie twierdzy, prowadząc nas przez olbrzymie fortyfikacje i opowiadając o historii i funkcji budowli.

Kolejnym miejscem budzącym duże emocje młodych podróżników było zwiedzanie Kaplicy Czaszek w Czermnej.  Wchodząc do kaplicy, natychmiast ogarnęła nas  atmosfera zadumy i refleksji.  Zapoznaliśmy się z historią kaplicy oraz powodem jej powstania.

Pełni ciekawości i oczekiwań na niezwykłe wrażenia, w następnym dniu dotarliśmy do Kletna, gdzie znajduje się niezwykła Jaskinia Niedźwiedzia. Przechodząc przez wąskie korytarze i wielkie sale, podziwialiśmy różnorodne formacje skalne - stalaktyty, stalagmity, kolumny i draperie, które tworzyły niesamowite pejzaże podziemne. Ich kształty i kolory sprawiały, że czuliśmy się jak w magicznym świecie, gdzie czas płynął inaczej. Następnie udaliśmy się do zabytkowej kopalni uranu. Podczas zwiedzania, przewodnik opowiadał nam historię kopalni oraz proces wydobycia i przetwarzania uranu, o zastosowaniach uranu w przemyśle i nauce oraz o jego znaczeniu strategicznym dla wielu krajów.

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Dusznik Zdroju, miejscowości uzdrowiskowej, gdzie znajduje się prawdziwa perła w świecie kultury i dziedzictwa technicznego - Muzeum Papiernictwa. Miejsce to przeniosło nas w świat dawnych technik produkcji papieru i historii tego rzemiosła. Przechadzając się po parku zdrojowym podziwialiśmy Dworek Fryderyka Chopina. Z uwagą słuchaliśmy informacji związanymi z życiem i twórczością Chopina.  Mieliśmy również okazję być w Polanicy-Zdroju. To urokliwe uzdrowisko słynie z bogatych źródeł mineralnych i malowniczych krajobrazów.

W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się w Złotym Stoku, gdzie główną atrakcją była historyczna Kopalnia Złota oraz Średniowieczny Park Techniki.

Wyjazd dzieci na zieloną szkołę do Kotliny Kłodzkiej był nie tylko wspaniałą zabawę, ale przede wszystkim niezwykłe doświadczenie edukacyjne, które na długo pozostanie w pamięci uczestników.